Wednesday 8 June 2016

All I need is Allah


Allah.
Air mata deras mengalir di pipi
dengan hanya menyebut namaMu

Lantaran aku seorang hamba yang daif
Yang sering melakukan dosa saban hari
Yang sering leka dan lalai dari mengingatiMu

O Allah
sungguh tak terkata
betapa malunya aku denganMu
Atas nikmat yang Kau kurniakan
banyak yang tak terkira
sementara  aku jarang bersyukur

Syukur itu bukan dengan lisan semata
Namun syukur  hendaklah dibuktikan
dengan amalan yang diredhaiNya

O Allah,
Jadikan aku hamba yang dekat denganMu
Agar aku sentiasa dibawah pimpinanMu
Pimpinlah aku kejalan redhaMu


Allah
Kuatkan aku dalam mengharungi rimba duniawi
Agar sentiasa meletakkanMu
Sebagai matlamat utama

Dan aku, hamba yang lemah
memerlukan bantuanMu
untuk mengharungi semua ini

Rintangan hawa nafsu dan syaitan
Musuh utama dalam diri
Bantu aku wahai Tuhan
Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar


No comments:

All I need is Allah


Allah.
Air mata deras mengalir di pipi
dengan hanya menyebut namaMu

Lantaran aku seorang hamba yang daif
Yang sering melakukan dosa saban hari
Yang sering leka dan lalai dari mengingatiMu

O Allah
sungguh tak terkata
betapa malunya aku denganMu
Atas nikmat yang Kau kurniakan
banyak yang tak terkira
sementara  aku jarang bersyukur

Syukur itu bukan dengan lisan semata
Namun syukur  hendaklah dibuktikan
dengan amalan yang diredhaiNya

O Allah,
Jadikan aku hamba yang dekat denganMu
Agar aku sentiasa dibawah pimpinanMu
Pimpinlah aku kejalan redhaMu


Allah
Kuatkan aku dalam mengharungi rimba duniawi
Agar sentiasa meletakkanMu
Sebagai matlamat utama

Dan aku, hamba yang lemah
memerlukan bantuanMu
untuk mengharungi semua ini

Rintangan hawa nafsu dan syaitan
Musuh utama dalam diri
Bantu aku wahai Tuhan
Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar


No comments :

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik